Warunki handlowe

Ogólne warunki handlowe

I.

Podstawowe postanowienia

  1. Niniejsze ogólne warunki handlowe (zwane dalej „warunkami handlowymi”) są wydane zgodnie z § 1751 i nast. ustawy nr 89/2012 Dz.U., Kodeks cywilny (zwany dalej „Kodeksem cywilnym”)

    AUDIOSTUDIO s.r.o.,
    Vodární 1179/1A
    779 00 Olomouc
    Czech Republic
    tel.: +420 608 752 475
    mail: info@supethifi.cz
    NIP: 25853589
    VAT: CZ25853589
    EORI: CZ25853589
    zwany dalej „sprzedawcą”

  1. Niniejsze warunki handlowe regulują wzajemne prawa i obowiązki sprzedawcy oraz osoby fizycznej, która zawiera umowę kupna poza swoją działalnością gospodarczą jako konsument lub w ramach swojej działalności gospodarczej (zwanej dalej: „nabywcą”) za pośrednictwem interfejsu internetowego umieszczonego na stronie dostępnej pod adresem www.superhifi.cz. (zwany dalej „sklepem internetowym”).
  2. Postanowienia warunków handlowych są integralną częścią umowy kupna. Odmienne ustalenia w umowie kupna mają pierwszeństwo przed postanowieniami niniejszych warunków handlowych.
  3. Niniejsze warunki handlowe oraz umowa kupna zawierane są w języku czeskim.

II.

Informacje o towarach i cenach

  1. Informacje o towarach, w tym ceny poszczególnych towarów i ich główne właściwości, są podane przy każdym towarze w katalogu sklepu internetowego. Ceny towarów są podane wraz z podatkiem od wartości dodanej, wszystkimi związanymi opłatami oraz kosztami zwrotu towaru, jeżeli towar ze swojej natury nie może być zwrócony w zwykły sposób pocztowy. Ceny towarów pozostają ważne przez okres, w którym są wyświetlane w sklepie internetowym. Postanowienie to nie wyklucza zawarcia umowy kupna na indywidualnie ustalonych warunkach.
  2. Wszystkie prezentacje towarów umieszczone w katalogu sklepu internetowego mają charakter informacyjny i sprzedawca nie jest zobowiązany do zawarcia umowy kupna dotyczącej tych towarów.
  3. W sklepie internetowym zamieszczone są informacje o kosztach związanych z pakowaniem i dostawą towarów. Informacje o kosztach związanych z pakowaniem i dostawą towarów podane w sklepie internetowym obowiązują tylko w przypadkach, gdy towar jest dostarczany na terytorium Czech.
  4. Ewentualne rabaty od ceny zakupu towarów nie mogą być łączone, chyba że sprzedawca ustali inaczej z nabywcą.

III.

Zamówienie i zawarcie umowy kupna

  1. Koszty poniesione przez nabywcę w związku z wykorzystaniem środków komunikacji na odległość w związku z zawarciem umowy kupna (koszty połączeń internetowych, koszty rozmów telefonicznych), pokrywa nabywca samodzielnie. Koszty te nie różnią się od stawki podstawowej.
  2. Nabywca składa zamówienie na towary w następujący sposób:
  • za pośrednictwem swojego konta klienta, jeśli zarejestrował się wcześniej w sklepie internetowym,
  • wypełniając formularz zamówienia bez rejestracji.
  1. Podczas składania zamówienia nabywca wybiera towary, liczbę sztuk, sposób płatności i dostawy.
  2. Przed wysłaniem zamówienia nabywca ma możliwość sprawdzenia i zmiany danych, które wprowadził do zamówienia. Nabywca wysyła zamówienie do sprzedawcy klikając przycisk ZAMÓWIĆ. Dane podane w zamówieniu są przez sprzedawcę uważane za poprawne. Warunkiem ważności zamówienia jest wypełnienie wszystkich obowiązkowych danych w formularzu zamówienia oraz potwierdzenie przez nabywcę, że zapoznał się z niniejszymi warunkami handlowymi.
  3. Niezwłocznie po otrzymaniu zamówienia sprzedawca wysyła nabywcy potwierdzenie otrzymania zamówienia na adres e-mail, który nabywca podał podczas składania zamówienia. To potwierdzenie jest automatyczne i nie uznaje się za zawarcie umowy. Załącznikiem potwierdzenia są aktualne warunki handlowe sprzedawcy. Umowa kupna zostaje zawarta dopiero po przyjęciu zamówienia przez sprzedawcę. Powiadomienie o przyjęciu zamówienia jest dostarczane na adres e-mail nabywcy. / Niezwłocznie po otrzymaniu zamówienia sprzedawca wysyła nabywcy potwierdzenie otrzymania zamówienia na adres e-mail, który nabywca podał podczas składania zamówienia. To potwierdzenie uznaje się za zawarcie umowy. Załącznikiem potwierdzenia są aktualne warunki handlowe sprzedawcy. Umowa kupna zostaje zawarta potwierdzeniem zamówienia przez sprzedawcę na adres e-mail nabywcy.
  4. W przypadku, gdy jeden z wymagań podanych w zamówieniu nie może być spełniony przez sprzedawcę, wyśle on nabywcy na jego adres e-mail zmienioną ofertę. Zmieniona oferta uznawana jest za nową propozycję umowy kupna, a umowa kupna w takim przypadku zostaje zawarta po potwierdzeniu przez nabywcę przyjęcia tej oferty sprzedawcy na jego adres e-mail podany w niniejszych warunkach handlowych.
  5. Wszystkie zamówienia przyjęte przez sprzedawcę są wiążące. Nabywca może anulować zamówienie, dopóki nie otrzyma powiadomienia o przyjęciu zamówienia przez sprzedawcę. Nabywca może anulować zamówienie telefonicznie pod numerem telefonu lub e-mailem sprzedawcy podanym w niniejszych warunkach handlowych.
  6. W przypadku, gdy wystąpił oczywisty błąd techniczny po stronie sprzedawcy przy podawaniu ceny towaru w sklepie internetowym lub w trakcie składania zamówienia, sprzedawca nie jest zobowiązany do dostarczenia nabywcy towaru po tej wyraźnie błędnej cenie, nawet jeśli nabywca otrzymał automatyczne potwierdzenie o przyjęciu zamówienia zgodnie z niniejszymi warunkami handlowymi. Sprzedawca niezwłocznie informuje nabywcę o błędzie i wysyła nabywcy na jego adres e-mail zmienioną ofertę. Zmieniona oferta uznawana jest za nową propozycję umowy kupna, a umowa kupna w takim przypadku zostaje zawarta po potwierdzeniu przyjęcia przez nabywcę na adres e-mail sprzedawcy.

IV.

Konto klienta

  1. Na podstawie rejestracji nabywcy dokonanej w sklepie internetowym, nabywca może uzyskać dostęp do swojego konta klienta. Z poziomu swojego konta klienta nabywca może składać zamówienia na towary. Nabywca może także zamawiać towary bez rejestracji.
  2. Podczas rejestracji na koncie klienta oraz podczas składania zamówienia nabywca jest zobowiązany do podawania wszystkich danych w sposób prawidłowy i rzetelny. Dane podane przez nabywcę w użytkowniku konta należy aktualizować w przypadku ich zmiany. Dane podane przez nabywcę w koncie klienta i podczas składania zamówienia są przez sprzedawcę uznawane za poprawne.
  3. Dostęp do konta klienta jest zabezpieczony nazwą użytkownika i hasłem. Nabywca jest zobowiązany do zachowania w tajemnicy informacji niezbędnych do dostępu do swojego konta klienta. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne nadużycie konta klienta przez osoby trzecie.
  4. Nabywca nie ma prawa umożliwiać korzystania z konta klienta osobom trzecim.
  5. Sprzedawca może anulować konto użytkownika, szczególnie w przypadku, gdy nabywca nie korzystał z konta przez dłuższy czas, lub w przypadku, gdy nabywca narusza swoje obowiązki wynikające z umowy kupna lub tych warunków handlowych.
  6. Nabywca przyjmuje do wiadomości, że konto użytkownika może być niedostępne w sposób ciągły, szczególnie w związku z koniecznym utrzymaniem sprzętu i oprogramowania sprzedawcy, a także niezbędnym utrzymaniem sprzętu i oprogramowania osób trzecich.

V.

Warunki płatności i dostawy towarów

  1. Cenę towaru oraz ewentualne koszty związane z dostawą towaru zgodnie z umową kupna nabywca może uiścić w następujący sposób:
  • przelewem na rachunek bankowy sprzedawcy,
  • kartą płatniczą,
  • przelewem na rachunek sprzedawcy za pośrednictwem bramki płatniczej ComGate
  1. Razem z ceną zakupu nabywca jest zobowiązany uiścić sprzedawcy koszty związane z pakowaniem i dostawą towaru w ustalonej wysokości. O ile nie podano inaczej, ceną zakupu rozumie się również koszty związane z dostawą towaru.
  2. W przypadku płatności za pośrednictwem bramki płatniczej nabywca postępuje zgodnie z instrukcjami odpowiedniego dostawcy płatności elektronicznych.
  3. W przypadku płatności bezgotówkowej zobowiązanie nabywcy do uiszczenia ceny zakupu jest spełnione w momencie zaksięgowania odpowiedniej kwoty na rachunku bankowym sprzedawcy.
  4. Sprzedawca nie wymaga od nabywcy żadnej zaliczki ani innej podobnej płatności z góry. Uiszczenie ceny zakupu przed wysyłką towaru nie jest zaliczką.
  5. Zgodnie z ustawą o ewidencji przychodów sprzedawca jest zobowiązany wystawić nabywcy paragon. Jednocześnie jest zobowiązany zarejestrować przyjęty przychód u administratora podatkowego online, w przypadku awarii technicznej najpóźniej w ciągu 48 godzin.
  6. Towar jest dostarczany nabywcy na adres podany w zamówieniu.
  1. Wybór sposobu dostawy odbywa się podczas składania zamówienia.
  2. Koszty dostawy towarów w zależności od sposobu wysyłki i odbioru towarów są podane w zamówieniu nabywcy oraz w potwierdzeniu zamówienia przez sprzedawcę. W przypadku, gdy sposób transportu został uzgodniony na podstawie szczególnego żądania nabywcy, nabywca ponosi ryzyko oraz ewentualne dodatkowe koszty związane z tym sposobem transportu.
  3. Jeżeli sprzedawca na podstawie umowy kupna jest zobowiązany dostarczyć towar w miejsce wskazane przez nabywcę w zamówieniu, nabywca jest zobowiązany odebrać towar przy dostawie. W przypadku, gdy z przyczyn leżących po stronie nabywcy konieczne jest wielokrotne dostarczanie towaru lub dostarczanie go w inny sposób niż wskazano w zamówieniu, nabywca jest zobowiązany pokryć koszty związane z powtórnym dostarczaniem towaru lub koszty związane z innym sposobem dostarczenia.
  4. Przy odbiorze towaru od przewoźnika nabywca jest zobowiązany sprawdzić nienaruszalność opakowań towaru i w przypadku jakichkolwiek usterek niezwłocznie zgłosić to przewoźnikowi. W przypadku stwierdzenia naruszenia opakowania wskazującego na nieuprawnione wtargnięcie do przesyłki nabywca nie musi odebrać przesyłki od przewoźnika.
  5. Sprzedawca wystawi nabywcy dowód podatkowy – fakturę. Dowód podatkowy zostanie wysłany na adres e-mail nabywcy. / Dowód podatkowy jest dołączony do dostarczanego towaru.
  6. Nabywca nabywa prawo własności do towaru po zapłaceniu całej ceny zakupu towaru, w tym kosztów dostawy, najwcześniej jednak w momencie odbioru towaru.
  7. Odpowiedzialność za przypadkową utratę, uszkodzenie lub zniszczenie towaru przechodzi na nabywcę w momencie odbioru towaru lub w momencie, gdy nabywca miał obowiązek odebrać towar, ale wbrew umowie kupna tak nie uczynił.

VI.

Odwołanie od umowy

  1. Nabywca, który zawarł umowę kupna poza swoją działalnością gospodarczą jako konsument, ma prawo odwołać umowę kupna.
  2. Termin do odstąpienia od umowy wynosi 14 dni
  • od dnia odbioru towaru,
  • od dnia odbioru ostatniej dostawy towaru, jeżeli przedmiotem umowy jest kilka rodzajów towaru lub dostawa kilku części,
  • od dnia odbioru pierwszej dostawy towaru, jeżeli przedmiotem umowy jest regularna, powtarzalna dostawa towaru.
  1. Nabywca nie może między innymi odstąpić od umowy kupna
  • świadczenia usług, jeżeli zostały one spełnione za jego wcześniejszą, wyraźną zgodą przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i sprzedawca przed zawarciem umowy poinformował nabywcę, że w takim przypadku nie ma prawa do odstąpienia od umowy,
  • o dostawie towaru lub usługi, której cena zależy od wahań rynku finansowego niezależnych od woli sprzedawcy, co może mieć miejsce w trakcie okresu odstąpienia od umowy,
  • o dostawie towaru, który został dostosowany według życzenia nabywcy lub dla jego osoby,
  • dostawie nagrania dźwiękowego lub wideo lub programu komputerowego, jeśli naruszył jego oryginalne opakowanie,
  • dostawie treści cyfrowej, jeśli nie została dostarczona na nośniku materialnym i została dostarczona za wcześniejszą, wyraźną zgodą nabywcy przed upływem terminu odstąpienia od umowy, a sprzedawca przed zawarciem umowy poinformował nabywcę, że w takim przypadku nie ma prawa do odstąpienia od umowy,
  • w innych przypadkach określonych w § 1837 Kodeksu cywilnego.
  1. Aby dotrzymać terminu do odstąpienia od umowy, nabywca musi wysłać oświadczenie o odstąpieniu w terminie na odstąpienie od umowy.
  2. Do odstąpienia od umowy kupna nabywca może wykorzystać wzór formularza odstąpienia od umowy udostępniony przez sprzedawcę. Odstąpienie od umowy kupna nabywca wysyła na adres e-mailowy lub adres korespondencyjny sprzedawcy podany w tych warunkach handlowych. Sprzedawca niezwłocznie potwierdzi nabywcy otrzymanie formularza.
  3. Nabywca, który odstąpił od umowy, jest zobowiązany zwrócić sprzedawcy towar w ciągu 14 dni od odstąpienia od umowy. Nabywca ponosi koszty związane ze zwrotem towaru sprzedawcy, nawet w przypadku, gdy towar nie może być zwrócony ze względu na swoją naturę w zwykły sposób pocztowy.
  4. Jeśli nabywca odstąpi od umowy, sprzedawca niezwłocznie, najpóźniej jednak w ciągu 14 dni od odstąpienia od umowy, zwróci wszystkie środki pieniężne, w tym koszty dostawy, które od niego otrzymał, w taki sam sposób. Sprzedawca zwróci nabywcy otrzymane środki pieniężne w inny sposób tylko wtedy, gdy nabywca się na to zgodzi i nie spowoduje to dodatkowych kosztów.
  5. Jeżeli nabywca wybrał inny niż najtańszy sposób dostawy towaru, który oferuje sprzedawca, sprzedawca zwróci nabywcy koszty dostawy towaru w wysokości odpowiadającej najtańszemu oferowanemu sposobowi dostawy towaru.
  6. Jeżeli nabywca odstąpi od umowy kupna, sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu otrzymanych środków pieniężnych nabywcy przed tym, jak nabywca przekaże towar lub udowodni, że towar został wysłany do sprzedawcy.
  7. Towar musi być zwrócony sprzedawcy w stanie nienaruszonym, nieużywanym i nieskalanym, a jeżeli to możliwe, w oryginalnym opakowaniu. Prawo do odszkodowania za uszkodzenie towaru sprzedawca ma prawo jednostronnie potrącić z roszczeniem nabywcy o zwrot ceny zakupu.
  8. Sprzedawca ma prawo odstąpić od umowy kupna z powodu wyczerpania zapasów, braku dostępności towaru lub gdy producent, importer lub dostawca towaru przerwał produkcję lub import towaru. Sprzedawca niezwłocznie informuje nabywcę za pośrednictwem adresu e-mail podanego w zamówieniu i zwraca w ciągu 14 dni od powiadomienia o odstąpieniu od umowy kupna wszystkie środki pieniężne, w tym koszty dostawy, które od niego otrzymał na podstawie umowy, w taki sam sposób, ewentualnie w sposób określony przez nabywcę.

VII.

Prawa z tytułu wadliwego wykonania

  1. Sprzedawca odpowiada nabywcy, że towar przy odbiorze nie ma wad. W szczególności sprzedawca odpowiada nabywcy, że w momencie, gdy nabywca odebrał towar
  • towar ma właściwości, które strony uzgodniły, a w przypadku braku uzgodnień, ma takie właściwości, które sprzedawca lub producent opisał lub które nabywca oczekiwał w odniesieniu do charakteru towaru oraz na podstawie reklamy przeprowadzonej przez nich,
  • towar nadaje się do celu, który sprzedawca wskazuje do jego użycia lub do którego towar tego rodzaju zazwyczaj jest używany,
  • towar odpowiada jakością lub wykonaniem umówionemu wzorcowi lub próbce, jeśli jakość lub wykonanie zostały określone według umówionego wzorca lub próbki,
  • towar jest w odpowiedniej ilości, miarze lub wadze oraz
  • towar spełnia wymagania przepisów prawnych.
  1. Obowiązki z tytułu wadliwego wykonania ma sprzedawca przynajmniej w takim zakresie, w jakim trwają obowiązki z tytułu wadliwego wykonania producenta. Nabywca ma prawo zgłaszać roszczenia z tytułu wady, która wystąpi w towarze konsumpcyjnym w ciągu dwudziestu czterech miesięcy od odbioru.
  2. Jeżeli na sprzedawanym towarze, jego opakowaniu, w dołączonej instrukcji lub w reklamie zgodnie z innymi przepisami prawnymi wskazana jest okres, w którym towar może być używany, stosuje się przepisy o gwarancji jakości. Gwarancja jakości oznacza, że sprzedawca zobowiązuje się, że towar będzie przez określony czas nadający się do użycia w zwykłym celu lub że zachowa zwykłe właściwości. Jeżeli nabywca słusznie zgłosi sprzedawcy wadę towaru, bieg terminu na zgłaszanie roszczeń z tytułu wadliwego wykonania ani okres gwarancyjny nie biegną w czasie, gdy nabywca nie może korzystać z wadliwego towaru.
  3. Postanowienia zawarte w poprzednim akapicie warunków handlowych nie mają zastosowania do towarów sprzedawanych po niższej cenie z powodu wady, dla której ustalono niższą cenę, do zużycia towaru spowodowanego jego zwykłym użytkowaniem, w przypadku towarów używanych do wady odpowiadającej stopniowi użycia lub zużycia, które towar miał przy odbiorze przez nabywcę, lub wynika to z natury towaru. Prawo z tytułu wadliwego wykonania nie przysługuje nabywcy, jeżeli przed odbiorem towaru wiedział, że towar ma wadę, albo jeżeli nabywca sam spowodował wadę.
  4. W przypadku wystąpienia wady nabywca może złożyć sprzedawcy reklamację i żądać wymiany na nowy towar,
  • naprawy towaru,
  • odpowiedniej zniżki z ceny zakupu,
  • odstąpienia od umowy.
  1. Nabywca ma prawo odstąpić od umowy,
  • jeżeli towar ma istotną wadę,
  • jeżeli nie może używać rzeczy prawidłowo z powodu powtarzającego się wystąpienia wady lub wad po naprawie,
  • w przypadku większej liczby wad towaru.
  1. Istotne jest takie naruszenie umowy, o którym strona naruszająca umowę już przy jej zawarciu wiedziała lub musiała wiedzieć, że druga strona nie zawarłaby umowy, gdyby przewidziała to naruszenie.
  2. W przypadku wady, która stanowi nieistotne naruszenie umowy (bez względu na to, czy jest to wada usuwalna, czy nieusuwalna), nabywca ma prawo do usunięcia wady lub odpowiedniej zniżki z ceny zakupu.
  3. Jeżeli wystąpiła wada usuwalna po naprawie wielokrotnie (zwykle trzecia reklamacja z tego samego powodu lub czwarta z różnych powodów) lub towar ma większą liczbę wad (zwykle co najmniej trzy wady jednocześnie), nabywca ma prawo do zniżki z ceny zakupu, wymiany towaru lub odstąpienia od umowy.
  4. Przy składaniu reklamacji nabywca jest zobowiązany poinformować sprzedawcę, jakie prawo wybrał. Zmiana wyboru bez zgody sprzedawcy jest możliwa tylko wtedy, gdy nabywca żądał naprawy wady, która okaże się nieusuwalna. Jeżeli nabywca nie wybierze swojego prawa z tytułu istotnego naruszenia umowy w odpowiednim czasie, przysługują mu prawa takie jak w przypadku nieistotnego naruszenia umowy.
  5. Jeżeli naprawa lub wymiana towaru nie jest możliwa, na podstawie odstąpienia od umowy nabywca może żądać zwrotu pełnej ceny zakupu.
  6. Jeżeli sprzedawca udowodni, że nabywca wiedział o wadzie towaru przed odbiorem lub sam ją spowodował, sprzedawca nie jest zobowiązany spełnić roszczenia nabywcy.
  7. Nabywca nie może reklamować towaru objętego zniżką z powodu, dla którego towar został przeceniony.
  8. Sprzedawca jest zobowiązany przyjąć reklamację w każdej placówce, w której możliwe jest przyjęcie reklamacji, ewentualnie w siedzibie lub miejscu działalności. Sprzedawca jest zobowiązany wydać nabywcy pisemne potwierdzenie, w którym dniu nabywca zgłosił roszczenie, co stanowi treść reklamacji i jaki sposób jej załatwienia nabywca żąda, a także potwierdzenie daty i sposobu załatwienia reklamacji, w tym potwierdzenie wykonania naprawy oraz czasu jej trwania, ewentualnie pisemne uzasadnienie odmowy reklamacji.
  9. Sprzedawca lub upoważniony pracownik zdecyduje o reklamacji niezwłocznie, w sprawach skomplikowanych do trzech dni roboczych. Do tego terminu nie wlicza się czasu potrzebnego na fachowe oszacowanie wady, odpowiednie do rodzaju towaru lub usługi. Reklamacja, w tym usunięcie wady, musi być załatwiona bez zbędnej zwłoki, najpóźniej w ciągu 30 dni od dnia zgłoszenia reklamacji, chyba że sprzedawca uzgodni z nabywcą dłuższy termin. Upłynięcie tego terminu bezczynnie uważa się za istotne naruszenie umowy, a nabywca ma prawo odstąpić od umowy kupna. Moment zgłoszenia reklamacji uważa się za moment, w którym dotrze do sprzedawcy wyrażenie woli nabywcy (zgłoszenie prawa z tytułu wadliwego wykonania).
  10. Sprzedawca pisemnie informuje nabywcę o wyniku reklamacji.
  11. Prawo z tytułu wadliwego wykonania nie przysługuje nabywcy, jeżeli nabywca wiedział o wadzie rzeczy przed odbiorem lub jeśli sam spowodował wadę.
  12. W przypadku uzasadnionej reklamacji nabywca ma prawo do zwrotu uzasadnionych kosztów poniesionych w związku z zgłoszeniem reklamacji. Prawo to nabywca może zgłosić sprzedawcy w terminie do jednego miesiąca po upływie okresu gwarancyjnego, w przeciwnym razie sąd może go nie uznać.
  13. Wybór sposobu reklamacji należy do nabywcy.
  14. Prawa i obowiązki stron umowy dotyczące praw z tytułu wadliwego wykonania regulują § 1914 do 1925, § 2099 do 2117 oraz § 2161 do 2174 Kodeksu cywilnego oraz ustawa nr 634/1992 Sb. o ochronie konsumentów.

VIII.

Dostarczenie

  1. Strony umowy mogą dostarczać sobie wszelką korespondencję pisemną za pośrednictwem poczty elektronicznej.
  2. Kupujący dostarcza sprzedającemu korespondencję na adres e-mail podany w tych warunkach handlowych. Sprzedający dostarcza kupującemu korespondencję na adres e-mail podany w jego koncie klienta lub w zamówieniu.

IX.

Dane osobowe

  1. Wszystkie informacje, które kupujący podaje w trakcie współpracy ze sprzedającym, są poufne i będą z nimi tak traktowane. Jeśli kupujący nie wyrazi pisemnej zgody, dane o kupującym nie będą wykorzystywane przez sprzedającego w żaden sposób poza celami wynikającymi z umowy, z wyjątkiem adresu e-mail, na który mogą być wysyłane wiadomości handlowe, ponieważ taka praktyka jest dozwolona przez prawo, chyba że wyraźnie odmówi. Te wiadomości mogą dotyczyć tylko podobnych lub powiązanych towarów i można je w każdej chwili w prosty sposób (poprzez wysłanie listu, e-maila lub kliknięcie w link w wiadomości handlowej) anulować. Adres e-mail będzie w tym celu przechowywany przez okres 3 lat od zawarcia ostatniej umowy między stronami umowy.
  2. Szczegółowe informacje na temat ochrony danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności TUTAJ.

X.

Pozasądowe rozwiązanie sporów

  1. Do pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich wynikających z umowy sprzedaży właściwa jest Czeska Inspekcja Handlowa z siedzibą przy ul. Štěpánská 567/15, 120 00 Praga 2, NIP: 000 20 869, adres internetowy: https://adr.coi.cz/cs. Platforma do rozwiązywania sporów online znajdująca się pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr może być wykorzystywana przy rozwiązywaniu sporów między sprzedającym a kupującym z umowy sprzedaży.
  2. Europejskie Centrum Konsumenckie w Czechach z siedzibą przy ul. Štěpánská 567/15, 120 00 Praga 2, adres internetowy: http://www.evropskyspotrebitel.cz jest miejscem kontaktowym zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r. w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich online oraz zmieniającym rozporządzenie (WE) nr 2006/2004 i dyrektywę 2009/22/WE (rozporządzenie o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich).
  3. Sprzedający jest uprawniony do sprzedaży towarów na podstawie zezwolenia na prowadzenie działalności. Nadzór nad działalnością gospodarczą sprawuje odpowiedni organ nadzoru gospodarczego. Czeska Inspekcja Handlowa sprawuje w określonym zakresie nadzór nad przestrzeganiem ustawy nr 634/1992 Sb. o ochronie konsumentów.

X.

Postanowienia końcowe

  1. Wszystkie ustalenia między sprzedającym a kupującym podlegają prawu Czech. Jeśli stosunek wynikający z umowy sprzedaży zawiera element międzynarodowy, strony ustalają, że stosunek ten podlega prawu Czech. Niniejsze postanowienie nie narusza praw konsumenta wynikających z ogólnie obowiązujących przepisów prawnych.
  2. Sprzedający nie jest związany żadnymi kodeksami zachowań w rozumieniu § 1826 ust. 1 lit. e) czeskiego kodeksu cywilnego.
  3. Wszystkie prawa do stron internetowych sprzedającego, w tym prawa autorskie do treści, w tym układ strony, zdjęć, filmów, grafik, znaków towarowych, logo oraz innych treści i elementów, należą do sprzedającego. Zabrania się kopiowania, modyfikowania lub w inny sposób wykorzystywania stron internetowych lub ich części bez zgody sprzedającego.
  4. Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za błędy powstałe w wyniku ingerencji osób trzecich w sklep internetowy lub w wyniku jego użycia w sposób niezgodny z przeznaczeniem. Kupujący nie może podczas korzystania z sklepu internetowego stosować procedur, które mogłyby negatywnie wpłynąć na jego działanie i nie może podejmować żadnych działań, które mogłyby umożliwić jemu lub osobom trzecim nieuprawnione ingerowanie lub nieuprawnione używanie oprogramowania lub innych komponentów tworzących sklep internetowy oraz korzystać ze sklepu internetowego lub jego części czy oprogramowania w sposób, który byłby sprzeczny z jego przeznaczeniem lub celem.
  5. Kupujący niniejszym przyjmuje na siebie ryzyko zmiany okoliczności w rozumieniu § 1765 ust. 2 czeskiego kodeksu cywilnego.
  6. Umowa sprzedaży, w tym warunki handlowe, jest archiwizowana przez sprzedającego w formie elektronicznej i nie jest dostępna.
  7. Treść warunków handlowych może być zmieniana lub uzupełniana przez sprzedającego. Niniejsze postanowienie nie narusza praw i obowiązków powstałych w okresie obowiązywania wcześniejszej wersji warunków handlowych.
  8. Załącznikiem do warunków handlowych jest wzór formularza odstąpienia od umowy.

Niniejsze warunki handlowe wchodzą w życie z dniem 1. 4. 2023